Dagens födelsedagsbarn: Colin Firth, 48

Colin Firth. The man, the myth, the living legend. Harry Bright i Mamma Mia, Mark Darcy i Bridget Jonesfilmerna och inte minst Jamie Bennett i Love Actually!
Beautiful Aurelia, I've come here with a view of asking you to marriage me. I know I seems an insane person - because I hardly knows you - but sometimes things are so transparency, they don't need evidential proof. And I will inhabit here, or you can inhabit with me in England.

Eller ett lite vackrare ögonblick:
Jamie (in English): It's my favorite time of day, driving you.
Aurelia (in Portuguese): It's the saddest part of my day, leaving you.

Som ni kanske lagt märke till har jag blivit lite nostalgisk och gråtmild. Det finns en chans/risk att de ljuva tonerna från Jason Mraz's musik påverkat mig. Jag menar, Details In The Fabric är ju väldigt fin. Väldigt. Fin. Snyft. Men ni måste ju erkänna att citat nummer två är väldigt fint (Väldigt. Fint. Snyft.), med en fin inramning av en regnig tråkig motorväg och en risig bil. Nu finns visserligen möjligheten att jag blandar ihop scener ur filmen och ser någon egen version i huvudet, men försök själva, ni kommer inte bli missnöjda!

Jag har inte så särdeles mycket att säga idag, vilket man kan uttyda av att hälften av det jag skrivit är inklistrat från IMDB, men det är smällar man får ta. Ööh..nu kanske inte det uttrycket passar så bra in just nu, men..ööh..det är smällar man får ta! Men nu ska jag sluta mumla, jag kanske återkommer om jag kommer på nåt bra att säga.

   -You learned English?
   -Just in cases.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback