Nuffink much to say at all

Som rubriken på detta inlägg antyder har jag inte mycket att säga, och det är väl därför jag återupprepar titeln, så att inlägget åtmintone ska bli några rader. Jag har egentligen ingen större lust att skriva, men jag tänkte att jag inte skulle vänta i ett och ett halvt år innan nästa inlägg kom, så jag tvingade. Min förhoppning är att skrivlusten kommer framsmygandes från nån av de oanvänd hörnen av min hjärna. Nu satte jag på The Postal Service och deras geniala album Give Up. Väl värt att lyssnas igenom en, två, tre, många gånger!

Jag skulle kunna nämna att Sam Neill idag fyller 61 år. Mest känd är han väl för Jurassic Park, men jag kan också tala om att han har 10 filmer med ett betyg på bättre än 7 på IMDb, plus en del tv-filmer och nåt avsnitt av Simpsons. Det är bra. Förresten, för er som tycker att det ni läser är tråkig, oinspirerat och ointressant, ni har helt och fullt rätt, och jag ber er, läs inte mer. Det kommer inte bli bättre.

Det finns inte så mycket att säga. Jag har bestämt mig för att inte skriva om vad jag gjort i helgen i stil med "jag var ute igår, han strulade med henne och hon spydde i den och den gränden". Det är bara tråkigt. Men när jag inte sett en film på dagar (det är väldigt länge för min del (okej, jag såg The Dark Knight igår, men den hade jag redan sett, så det gills inte (hur stavar man till gills? Ser dumt ut.)))
   Den senaste bok jag läst är körkortsteoriboken, och av den är det svårt att dra några fascinerande slutsatser från den. Musiken som kommer ut ur mina högtalare är samma som kommit de senaste veckorna, inga nya intressanta artister i sikte.
   Det existerar så många artister som jag gillar men vars musik jag inte lyssnar på, det finns helt enkelt inte plats/tid. Exempel är Joshua Radin, Ray LaMontagne, Josh Ritter, Sophie Zelmani, Sufjan Stevens med flera.

Men nu får det räcka. Jag lyckades få till lite text ändå, trots att jag inte hade nåt att säga. Det kan bero på att jag återupprepade "jag har inget att säga" som ett mantra om och om igen igenom hela texten. Nu ska jag nog se en film. Jag behöver det.

And so do you!

Kommentarer
Postat av: Carin

Jo, snälla, skriv om vad du gör, så en stackars ovetande kusin får lite inblick i ditt liv. Skriv lite om familjen också när du ändå håller på =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback